Στο παρόν άρθρο θα βρείτε οδηγίες σχετικά με το πως να εγκαταστήσετε το plugin και να κάνετε χρήση των υπηρεσιών της modulus Messaging Platform (mMP) για την αποστολή SMS και Viber μηνυμάτων μέσω της πλατφόρμας WooCommerce.
Σημείωση: πριν προχωρήσετε στην εγκατάσταση του plugin, βεβαιωθείτε ότι έχετε ήδη ενεργό λογαριασμό στο mMP.
Για να κατεβάσετε το αρχείο προς εγκατάσταση πατήστε εδώ.
Δημιουργία mMP Λογαριασμού #
Για την αποστολή μηνυμάτων Viber / SMS, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διατήρηση λογαριασμού στο mMP. Σε αντίθετη περίπτωση, παρακαλούμε όπως επισκεφθείτε τη σελίδα του mMP για τη δημιουργία του λογαριασμού σας.
- Κάντε κλικ στην επιλογή Sign Up στην αρχική οθόνη όπως φαίνεται παρακάτω (Εικόνα 1), και αυτόματα θα μεταφερθείτε στη φόρμα εγγραφής (Εικόνα 2).
- Ενώ βρίσκεστε στη φόρμα εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, επιλέξτε αποδοχή των όρων χρήσης και ολοκληρώστε τη διαδικασία κάνοντας κλικ πάνω στο κουμπί Sign Up (Εικόνα 2).
- Αυτομάτως θα λάβετε ένα email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε προηγουμένως μέσα στην φόρμα εγγραφής (Εικόνα 2). Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της δημιουργίας και ενεργοποιησης του λογαριασμού σας, κάντε κλικ στον σύνδεσμο που αναφέρεται μέσα στο email που λάβατε.
Ενεργοποίηση Πεδίου Αποστολέα (Sender ID) #
Για να στείλετε μηνύματα θα χρειαστεί να δηλώσετε το επιθυμητό sender ID (πληροφορία η οποία αναγράφεται στο πεδίο του αποστολέα ώστε να γνωρίζουν οι παραλήπτες των μηνυμάτων ποιος τα έχει αποστείλει). Το sender ID μπορεί να είναι είτε ένα νούμερο κινητού τηλεφώνου είτε μέσω μορφής κειμένου (alias).
Αφού ολοκληρώσετε την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας, ένας εκπρόσωπος από το τμήμα του care θα επικοινωνήσει μαζί σας με σκοπό να σας καθοδηγήσει αναφορικά με τη διαδικασία ενεργοποίησης των επιθυμητών sender IDs στο λογαριασμό σας.
Δημιουργία API Keys #
Πριν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια και αφού έχετε εξασφαλίσει ότι έχουν γίνει τα βήματα που περιγράφονται παραπάνω, θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τη διαδικασία έκδοσης των API κλειδιών τα οποία θα χρειστείτε για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ενοποίησης του mMP με την WooCommerce πλατφόρμα.
- Για την έκδοση του API κλειδιού, συνδεθείτε στο λογαριασμό σας στην mMP πλατφόρμα και ανατρέξτε στο “Account Settings” μέσα στο side bar όπως φαίνεται στην Εικόνα 3.
- Στην καρτέλα API (μέσα στο Account Settings), επιλέξτε το σύμβολο “+” το οποίο βρίσκεται στο πάνω δεξιά μέρος της οθόνης σας όπως φαίνεται παρακάτω στην εικόνα 4. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να δημιουργήσετε το API κλειδί σας.
- Η πλατφόρμα υποστηρίζει δύο είδη API δισύνδεσης σε μορφή SMPP και HTTP αντίστοιχα. Για λόγους ευκολίας, ως παράδειγμα, παρουσιάζεται η περίπτωση δημιουργίας ενός HTTP API κλειδιού. Στην περίπτωση που επιθυμείτε να δημιουργηθεί αυτόματα από την πλατφόρμα το API key καθώς και το αντίστοιχο Secret key, απλά επιλέξτε το κουμπί “Submit” όπως βλέπετε στην εικόνα 5. Στο πεδίο με τα σχόλια, αν θέλετε, συμπληρώστε την πληροφορία “softone_api_key”.
- Η δημιουργία του κλειδιού έχει ολοκληρωθεί και η πληροφορία πλέον είναι διαθέσιμη στην οθόνη σας (εικόνα 6).
Σημαντική Σημείωση: Βεβαιωθείτε ότι η συγκεκριμένη πληροφορία σχετικά με τα κλειδιά που παρήχθησαν και ιδιαίτερα η τιμή του secret key, θα πρέπει να αποθηκευτεί καθώς με το κλείσιμο της σελίδας, η πληροφορία δε θα μπορεί να είναι διαθέσιμη ξανά. Σε περίπτωση που καταλάθος χαθεί η συγκεκριμένη πληροφορία, θα χρειαστεί να επαναλάβετε τα βήματα για την έκδοση νέων API & Secret keys.
Οδηγός Εγκατάστασης WooCommerce Plugin #
Προσθήκη Plugin #
Έχοντας διασφαλίσει ότι διατηρείται λογαριασμό στο mMP, θα χρειαστεί να γίνει η εγκατάσταση του plugin.
Σημαντική Σημείωση: Για να κατεβάσετε το αρχείο προς εγκατάσταση πατήστε εδώ.
Για την εγκατάσταση του plugin, θα χρειαστεί να συνδεθείτε στο διαχειριστικό της πλατφόρμας WooCommerce, κάνοντας κλικ στην κατηγορία προσθετά ή plugins και στη συνέχεια, προσθήκη νέου πρόσθετου (Add Plugins) όπου στο στο πάνω μέρος της οθόνης σας θα υπάρχει κουμπί προσθήκης (Upload Plugin) όπως φαίνεται στην εικόνα 7 παρακάτω.
Πατώντας το κουμπί αυτό, ανοίγει αυτόματα ένα παράθυρο για να προσθέσουμε το plugin/αρχείο σε zip μορφή όπως φαίνεται παρακάτω στην εικόνα 8.
Ρυθμίσεις #
Όλες οι ρυθμίσειςπραγματοποιούνται μέσα από τις καρτέλες του menu SMS settings (εικόνα 9).
Στην καρτέλα configuration (εικόνα 10), μέσα από το menu SMS settings, θα χρειαστεί να εισάγετε τα στοιχεία API URL, API Token και Sender ID (παρακαλούμε όπως αναφερθείτε σε προηγούμενη ενότητα). Στην ίδια καρτέλα, θα σας ζητηθεί επιπλέον να επιλέξετε από το πεδίο Routing Οption μία από τις παρακάτω επιλογές:
- SMS (για όσους επιθυμούν να στέλνουν μόνο SMS)
- Viber (για όσους επιθυμούν να στέλνουν μόνο Viber μηνύματα)
- Viber2SMS (για όσους επιθυμούν να χρησιμοποιούν και τα δύο routes δίνοντας προτεραιότητα στην αποσοτλή του Viber μηνύματος και αν αυτή αποτύχει τότε και μόνο να γίνει προσπάθεια να αποσταλεί SMS)
Μέσα από την καρτέλα Test SMS όπως φαίνεται στην εικόνα 11, μπορείτε να στείλετε σε κάποιον αριθμό ένα SMS για δοκιμή, εισάγοντας στο πρώτο πεδίο τον αριθμό του κινητού που θέλετε να στείλετε το μήνυμα και στο δεύτερο πεδίο το μήνυμα σε μορφή κειμένου.
Στην καρτέλα Πρότυπα (εικόνα 12) έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τα πρότυπα (templates) που θέλετε τα οποία μπορεί να αποστέλλονται ανάλογα με τις καταστάσεις παραγγελιών που θα ορίσετε ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να επεξεργαστείτε ή / και να διαγράψετε πρότυπα που έχουν αποθηκευτεί προηγουμένως (δηλ. έτοιμα μηνύματα προς αποστολή).
Για να δημιουργήσετε ένα νέο πρότυπο, κάντε κλικ πάνω στο εικονίδιο “+“, στην πάνω δεξιά γωνιά της καρτέλας που βρίσκεστε. Επιτόπου θα εμφανιστεί ένα νέο παράθυρο στην οθόνη σας στο οποίο θα σας ζητηθεί να εισάγετε τον τίτλο του προτύπου που πρόκειται να δημιουργήσετε καθώς και το μύνυμα που θέλετε να αποθηκεύσετε ως πρότυπο (εικόνα 13).
Πατήστε “Save Changes” για την αποθηκεύση του νέου σας προτύπου.
Τέλος, μέσα από την καρτέλα Καταστάσεις Παραγγελιών (εικόνα 14), μπορείτε να ρυμίσετε την αυτοματοποιημένη αποστολή μηνυμάτων κάνοντας χρήση των αποθηκευμένων προτύπων που έχετε στην πλατφόρμα.
- Στην 1η στήλη αναφέρεται το μοναδικό ID του προτύπου.
- Στην 2η στήλη, οι κατηγορίες κατάστασης των παραγγελιών, πχ pending payment, processing, on hold κτλπ.
- Στην 3η στήλη, μπορείτε να ορίσετε ανά κατηγορία, να στέλνονται ή όχι αυτόματα μηνύματα (προσοχή σημειώστε ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο SMS) .
- Στην 4η στήλη, σε περίπτωση που έχετε επιλέξει να στέλνονται αυτόματα μηνύματα, μπορείτε να επιλέξετε ποιο πρότυπο να χρησιμοποιείται ανά κατηγορία παραγγελίας / περίπτωση.
WooCommerce Plugin Λειτουργία #
Πέραν της αυτόματης αποστολής μηνυμάτων, μπορείτε, επιπλέον, να στέλνετε χειροκίνητα μηνύματα, μέσα από την ενότητα του μενού που σχετίζεται με τις Παραγγελίες (Orders) αλλά και τους Πελάτες (Customers) .
Αποστολή Μέσα Από την Ενότητα των Παραγγελιών (Orders) #
Ανοίγοντας την ενότητα Παραγγελίες (Orders) μέσα από το κύριο μενού του διαχειριστικού του WooCommerce, ο χρήστης μπορεί να βρει πληροφρία σχετική με τις παραγγελίες που έχουν καταγραφεί όπως την τωρινή κατάστασή τους, στοιχεία για τον λογαριασμό που έκανε την παραγγελία και πολλά άλλα. Κάνοντας κλικ πάνω σε μια παραγγελία, αυτομάτως θα μεταβείτε μέσα στην παραγγελία όπου εκτός από την πληροφορία που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να βρείτε στην ενότητα Modulus SMS (εικόνα 15). Μέσα από αυτή την ενότητα, μέσα από το έχετε τη δυνατότητα να στείλετε χειροκίνητα ένα μήνυμα είτε επιλέγοντας ένα από τα πρότυπα που μπορεί να έχετε ήδη δημιουργήσει ή να γράψετε και να αποστείλετε εκ νέου ένα μήνυμα προς αποστολή στον πελάτη που έκανε την συγκεκριμένη παραγγελία.
Ακριβώς από κάτω υπάρχει η ενότητα η οποία αναφέρεται στο Ιστορικό των SMS και αφορά το ιστορικό όλων των μηνυμάτων (και όχι μόνο τα SMS) τα οποία έχουν αποσταλεί για τη συγκεκριμένη παραγγελία.
Σημείωση: μπορείτε να στείλετε το ίδιο μήνυμα το οποίο έχει επιχειρηθεί να σταλεί ξανά στο παρελθόν, πατώντας το κουμπί επανάληψη αποστολής μηνύματος το οποίο βρίσκεται στο δεξί άκρο σε όλες τις κατγεγραμμένες αποστολές μέσα στο ιστορικό όπως φαίνεται στην εικόνα 16.
Αποστολή Μέσα Από την Ενότητα των Πελατών (Customers) #
Επιλέγοντας ένα συγκεκριμένο πελάτη μέσα στην ενότητα Πελάτες (Customers) του κεντρικού μενού του διαχειριστικού του WooCommerce, εκτός από την σχετική πληροφορία που θα βρείτε, έχετε τη δυνατότητα επιπλέον, να στείλετε χειροκίνητα, ένα μήνυμα στον πελάτη του οποίου έχετε ανοικτή την καρτέλα του ή να βρείτε το ιστορικό αποσοτλής μηνυμάτων που αφορούν τον συγκεκριμένο πελάτη.
Η αποστολή πραγματοποιείται μέσα από την υποενότητα Αποστολή SMS μέσα στην καρτέλα του πελάτη (εικόνα 17) όπου μπορείτε να επιλέξετε ως μήνυμα προς αποστολή ένα από τα αποθηκευμένα πρότυπα που μπορεί να έχετε δημιουργήσει ή να γράψετε εκ νέου ένα μήνυμα προς αποστολή.
Σημείωση: το τηλέφωνο του παραλήπτη (πελάτη) είναι πάντα προσυμπληρωμένο κατά την αποστολή του μηνύματος (αν υπάρχει αυτή η πληροφορία).